5 jan. 2010

I brist på skunk: varsågoda!

Nyår var faktiskt riktigt fint. Först verkade det bli katastrof, eftersom jag jobbade mycket längre än vad jag hade trott - skulle eg har dragit till en fest hemma hos Gro där Daniel och Siri var men det sket sig eftersom jag inte kom loss från jobbet förrän typ halv elva. Fast sen fixade det sig ändå:

Först får vi mat och bubbel att ta med på fest av chefen, sen hänger jag och bästa kollegorna ut i personalbaren där Alexandra outar att det är fest i hennes hus i Gamla stan. Alltså HELA huset, alla fem våningarna plus källaren där det finns bar och dansgolv och man får röka inne.

Jag börjar bli lite high on life på det där bubblet men är fortfarande tillräckligt skärpt för att radera lite nummer ur telefonboken, Dockpojken bl.a., sandra är nämligen annars fyllesms:ens okrönta drottning, jag gör aldrig bort mig så mycket som när jag får för mig att börja messa på fyllan och nyårsafton är fanimej den mest episka natten att fyllemessa på. Strax innan tolv sticker vi från personalbaren till gamla stan och går upp på taket, det var fantastiskt fint med utsikt över hela Södermalm och lite av Vasastan.

När det nya decenniet kickar in hänger jag på taket med mina fysiker/matematikerkollegor Niklas och Adam som ordvitsar om grundämnen. Jag lyckas dra en vits om lithium och de skrattar, det var en bedrift! Sen går vi in igen och jag dricker mer skumpa och försöker ringa Klara och Siri men telefonerna är ju såklart döda. Eftersom jag inte direkt känner någon mer än mina kollegor som inte direkt är hångelobjekt (heta Simon och Kaspian var ej där) lallar jag runt lite mellan alla våningar och får syn på en blond Håkan Hellström-kopia som visar sig vara civilingenjör från Lund som jag tvingar med ut för att röka och sen hånglar han upp mig. mycket snart ingår vi en ligga-deal och sticker från festen i syfte att close the deal sas, men eftersom vi båda pluggar på annan ort och slaggar hos våra päron så föreslog han att vi skulle TA IN PÅ HOTELL. Jag dör lite av skratt men sure thing om han pröjsar så visst. så vi hamnar på fucking HILTON vid Slussen, minns tyvärr inte varför men jag antar att det var närmast. haha måste ha kostat en FÖRMÖGENHET! (obs obs pröjsade alltså EJ, överlät det på karln.) sen har vi svinbra sex, alltså from nu ska jag alltid ligga med trettioåringar, fattar inte alls varför jag har jobbat neråt i åldrarna tidigare, 1980 är en fin årgång alltså.

Aja, sen när vi typ har legat i nåra timmar och klockan är fem kanske så ringer min mobil. det är ett okänt nummer, men jag svarar ändå, tänker att det är typ Siri eller Klara eller brorsan, men det är det ju inte. självfallet är det DOCKPOJKEN som är ganska rejält på kanelen och på väg hem från nån fest. jag går in på toaletten för att prata med honom och sitter där kanske typ tio minuter, han är ganska osammanhängande och fattar typ inte att jag håller på och knullar. När jag kommer ut igen så har civilingenjören däckat och jag bestämmer mig för att det fanimej är för jobbigt att vakna asbakis bredvid honom så jag klär på mig och drar. Funtade lite på att lämna mitt nummer för ytterligare en knulldejt men serri, okej för att han var het men han var ju civilinjengör.

På väg hem ringer dockpojken IGEN och säger att han är en jukebox och att jag ska önska låtar. Jag går längs Hornsgatan och vi sjunger Vapnetlåtar tillsammans och sen när jag kommer hem framför han HELA 69 love songs över telefon. Tror att vi tjafsar lite om Tough Alliance också, och sen undrar han ca 40 ggr när jag kommer tillbaka till Skelle och hälsar att vi ska skeda då. sen skriker han att han har "knullat så jävla mycket under julen", vet dock ej varför den informationen skulle till mig.

Det hela avslutades med att vi däckade på varsitt håll och jag vaknade vid 14-tiden och kräktes.

2010, stor succé än så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar